CvS Academy
De CvS Academy is een kleinschalig opleidingscentrum, gelieerd aan de kleinschalige GGz-instelling Centrum voor Schematherapie. We bieden hoogwaardige en professionele opleidingsactiviteiten in een veilige en huiselijke sfeer. Op innovatieve en interactieve wijze geven we vorm aan elearnings, blended leren, hybride leren en klassikaal leren. De innovatieve inrichting van de opleidingsactiviteiten biedt de mogelijkheid voor een standaard opleidingsaanbod, maar ook aanpassingen in aanbod of zelfs aanbod op maat. Het onderwijs is persoonlijk en geïntegreerd, dit vereist samenspel en betrokkenheid. We hebben oog voor de context van de verschillende werksettings.
Bij alle opleidingsactiviteiten wordt een zekere mate van ervaringsdeskundigheid verweven in het onderwijs. We zien de GGz-professional enerzijds als mens, anderzijds als instrument in de werkrelatie. Dit maakt zelfkennis en zelfzorg essentieel voor de professional om optimaal te functioneren op werk. Elke opleidingsactiviteit bevat interactieve elementen die gericht zijn op zelf DOEN en ERVAREN.
Hieronder zie je ons aanbod. Er is nog veel meer leuks, unieks en innovatiefs in ontwikkeling, denk bijvoorbeeld aan nascholing binnen de schematherapie, diverse Elearnings en teambegeleidingsvormen. Hou daarom onze website en onze LinkedIn pagina in de gaten!
Cursusaanbod
Klik op de titel van het aanbod hieronder voor meer informatie.
Inschrijven
Je kunt je inschrijven voor een cursus door het inschrijfformulier in te vullen. Je vindt het inschrijfformulier hier:
BASUSCURSUS SCHEMATHERAPIE - Van Jezelf naar de Cliënt (VOORJAAR 2026)
Cursusnummer:
2026-S-1
Startdatum:
20-2-2026
Docent(en):
Yvette Endert-Kilian
Duur:
25 uur
Kosten:
1.000 euro
Vorm:
Deze cursus is vormgegeven volgens blended richtlijnen. De bijeenkomsten zijn innovatief ingericht waardoor deelnemers veel meer continu en verspreid over de weken bezig zijn met de cursusstof en integratie van het geleerde in het dagelijks werk vloeiender kan verlopen.
De eerste en laatste cursusdag zijn op locatie van de CvS Academy in Den Haag. Op deze manier wordt de verbinding in de groep en met de docent goed gevormd bij de start en zorgvuldig afgerond op de laatste cursusdag. De tussenliggende bijeenkomsten zijn online synchroon, oftewel het zijn online bijeenkomsten waar zowel de cursisten als de docent aanwezig zijn en met elkaar aan de slag gaan.
Elke bijeenkomst is op dezelfde manier opgebouwd
- Voorbereiding: de cursist bestudeert voorafgaand aan elke bijeenkomst de opgegeven literatuur om kennis op te doen. Ook kunnen voorbereidingen gevraagd worden voor oefeningen in de bijeenkomst.
- Bijeenkomst: de docent geeft in de bijeenkomst toelichting op de verschillende behandelprincipes en technieken, en demonstreert deze aan de hand van videomateriaal of life rollenspel. Er wordt veel tijd en aandacht besteed aan het oefenen, doen en ervaren van verschillende schematherapeutische technieken, vaardigheden en attitudes. Dit kan zowel in kleine subgroepen als plenair plaatsvinden.
- Huiswerk: de cursist gaat in de praktijk aan de slag met wat in de bijeenkomst is geleerd
- Intervisiegroep: aan het begin van de cursus worden intervisiegroepjes samengesteld om tussentijds ervaringen uit te wisselen, als extra oefenruimte, om elkaar steun en feedback te bieden bij het opstarten van schematherapie in de eigen dagelijkse praktijk. Ook wordt in de intervisiegroep gewerkt aan de eindopdracht.
- Zin om je verder te verdiepen?: aanvullende literatuur die de docent aanbeveelt indien de cursist zich verder in een onderwerp wil verdiepen.
Inhoud:
Onderstaande onderwerpen komen aan bod:
- Theoretisch model van schematherapie en wetenschappelijke evidentie
- Schematherapeutische interventies: experiëntiële, cognitieve en gedragsmatige technieken
- Opzet van de schematherapeutische behandeling
- Therapeutische houding en hanteren van de therapeutische relatie
Diagnostiek en indicatiestelling - Observatie en inzet van meetinstrumenten
- Maken van een casusconceptualisatie, functieanalyses en betekenisanalyses
- Schematherapeutisch model en behandeling bij verschillende (persoonlijkheids)problemen
- Opstellen van een behandelplan in schema/moditermen
- Opzet van de schematherapeutische behandeling
- Afsluiten van de behandeling en terugvalpreventie
- Zelfzorg van de therapeut
Cursusmateriaal:
Verplichte literatuur (478pag):
- Genderen, H. van & Arntz, A. (2021). Schematherapie bij borderline persoonlijkheidsstoornis. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds.
- Young, J.E., Klosko J.S., & Weishaar, M.E. (2019). Schemagerichte therapie. Handboek voor therapeuten. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Hoofdstukken uit andere boeken en losse artikelen die onderdeel zijn van de verplichte literatuur zullen met het draaiboek worden meegestuurd.
Studiebelasting
De tijdsinvestering per bijeenkomst is circa 12 uur (voorbereiding, huiswerk en intervisieopdrachten).
Toetsing
- Voldaan aan vooropleidingseisen
- Voldaan aan aanwezigheidsplicht
- Actieve en coöperatieve deelname aan de cursus
- Bestudering van verplichte literatuur
- Eindtoets (casusverslag) afgerond met een voldoende
Doel
Na afloop van deze cursus:
- Heb je inzicht in de schematheorie aangaande het ontstaan, ontwikkelen en in stand houden van (onvervulde) basisbehoeften, schema’s, copingstrategieën en modi;
- Kun je een casusconceptualisatie en een behandelplan opstellen;
- Ben je in staat persoonlijkheidsdynamiek in de behandelrelatie te hanteren volgens de principes van ‘limited reparenting’ tot ‘limit setting’;
- Kun je vanuit het modusmodel interventies toepassen bij dysfunctionele gedragingen/ ongezonde gewoontes;
- Heb je geoefend met verschillende schematherapeutische technieken (experiëntieel, interpersoonlijk, cognitief, gedragsmatig), individueel en in de groep;
- Heb je zicht op je eigen schema’s, modi en coping en hoe dit kan interacteren binnen behandelrelatie en met de persoonlijkheidsdynamiek van de cliënt.
Doelgroep
Om toegelaten te worden tot deze cursus moet je beschikken over één van de volgende kwalificaties:
- BIG-registratie als GZ-psycholoog, psychotherapeut, klinisch psycholoog of psychiater, dan wel in opleiding daartoe;
- Gewoon lidmaatschap van een specialistische psychotherapievereniging, dan wel in opleiding daartoe;
- Orthopedagoog-generalist of Registerpsycholoog Kind en Jeugd NIP/SKJ, dan wel in opleiding daartoe;
Per cursusgroep mag een beperkt aantal masterpsychologen (niet in opleiding tot GZ-psycholoog of psychotherapeut) deelnemen. De hoofddocent beoordeelt voor de cursus of de masterpsycholoog voldoet aan de voorwaarden.
Verder geldt dat je werkzaam bent in de GGz op een plek waar je minimaal 12 uur per week cliëntengeboden werk verricht.
Accreditaties
Vst: 25 uur basiscursus
VGCt: 25 uur nascholing
FGzPT: 25 uur nascholing
Data, tijden
| Vrijdag 20-2-2026 | Bijeenkomst 1 | Op locatie Den Haag | 09.30 – 17.00 |
| Maandag 2-3-2026 | Bijeenkomst 2a | online | 09.00 – 12.00 |
| Maandag 9-3-2026 | Bijeenkomst 2b | online | 09.00 – 12.00 |
| Maandag 23-3-2026 | Bijeenkomst 3a | online | 09.00 – 12.00 |
| Maandag 30-3-2026 | Bijeenkomst 3b | online | 09.00 – 12.00 |
| Vrijdag 17-4-2026 | Bijeenkomst 4 | Op locatie Den Haag | 09.30 – 17.00 |
BASUSCURSUS SCHEMATHERAPIE - Van Jezelf naar de Cliënt (NAJAAR 2026)
Cursusnummer:
2026-S-2
Startdatum:
31-8-2026
Docent(en):
Yvette Endert-Kilian
Duur:
25 uur
Kosten:
1.000 euro
Vorm:
Deze cursus is vormgegeven volgens blended richtlijnen. De bijeenkomsten zijn innovatief ingericht waardoor deelnemers veel meer continu en verspreid over de weken bezig zijn met de cursusstof en integratie van het geleerde in het dagelijks werk vloeiender kan verlopen.
De eerste en laatste cursusdag zijn op locatie van de CvS Academy in Den Haag. Op deze manier wordt de verbinding in de groep en met de docent goed gevormd bij de start en zorgvuldig afgerond op de laatste cursusdag. De tussenliggende bijeenkomsten zijn online synchroon, oftewel het zijn online bijeenkomsten waar zowel de cursisten als de docent aanwezig zijn en met elkaar aan de slag gaan.
Elke bijeenkomst is op dezelfde manier opgebouwd
- Voorbereiding: de cursist bestudeert voorafgaand aan elke bijeenkomst de opgegeven literatuur om kennis op te doen. Ook kunnen voorbereidingen gevraagd worden voor oefeningen in de bijeenkomst.
- Bijeenkomst: de docent geeft in de bijeenkomst toelichting op de verschillende behandelprincipes en technieken, en demonstreert deze aan de hand van videomateriaal of life rollenspel. Er wordt veel tijd en aandacht besteed aan het oefenen, doen en ervaren van verschillende schematherapeutische technieken, vaardigheden en attitudes. Dit kan zowel in kleine subgroepen als plenair plaatsvinden.
- Huiswerk: de cursist gaat in de praktijk aan de slag met wat in de bijeenkomst is geleerd
- Intervisiegroep: aan het begin van de cursus worden intervisiegroepjes samengesteld om tussentijds ervaringen uit te wisselen, als extra oefenruimte, om elkaar steun en feedback te bieden bij het opstarten van schematherapie in de eigen dagelijkse praktijk. Ook wordt in de intervisiegroep gewerkt aan de eindopdracht.
- Zin om je verder te verdiepen?: aanvullende literatuur die de docent aanbeveelt indien de cursist zich verder in een onderwerp wil verdiepen.
Inhoud:
Onderstaande onderwerpen komen aan bod:
- Theoretisch model van schematherapie en wetenschappelijke evidentie
- Schematherapeutische interventies: experiëntiële, cognitieve en gedragsmatige technieken
- Opzet van de schematherapeutische behandeling
- Therapeutische houding en hanteren van de therapeutische relatie
Diagnostiek en indicatiestelling - Observatie en inzet van meetinstrumenten
- Maken van een casusconceptualisatie, functieanalyses en betekenisanalyses
- Schematherapeutisch model en behandeling bij verschillende (persoonlijkheids)problemen
- Opstellen van een behandelplan in schema/moditermen
- Opzet van de schematherapeutische behandeling
- Afsluiten van de behandeling en terugvalpreventie
- Zelfzorg van de therapeut
Cursusmateriaal:
Verplichte literatuur (478pag):
- Genderen, H. van & Arntz, A. (2021). Schematherapie bij borderline persoonlijkheidsstoornis. Amsterdam: Uitgeverij Nieuwezijds.
- Young, J.E., Klosko J.S., & Weishaar, M.E. (2019). Schemagerichte therapie. Handboek voor therapeuten. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Hoofdstukken uit andere boeken en losse artikelen die onderdeel zijn van de verplichte literatuur zullen met het draaiboek worden meegestuurd.
Studiebelasting
De tijdsinvestering per bijeenkomst is circa 12 uur (voorbereiding, huiswerk en intervisieopdrachten).
Toetsing
- Voldaan aan vooropleidingseisen
- Voldaan aan aanwezigheidsplicht
- Actieve en coöperatieve deelname aan de cursus
- Bestudering van verplichte literatuur
- Eindtoets (casusverslag) afgerond met een voldoende
Doel
Na afloop van deze cursus:
- Heb je inzicht in de schematheorie aangaande het ontstaan, ontwikkelen en in stand houden van (onvervulde) basisbehoeften, schema’s, copingstrategieën en modi;
- Kun je een casusconceptualisatie en een behandelplan opstellen;
- Ben je in staat persoonlijkheidsdynamiek in de behandelrelatie te hanteren volgens de principes van ‘limited reparenting’ tot ‘limit setting’;
- Kun je vanuit het modusmodel interventies toepassen bij dysfunctionele gedragingen/ ongezonde gewoontes;
- Heb je geoefend met verschillende schematherapeutische technieken (experiëntieel, interpersoonlijk, cognitief, gedragsmatig), individueel en in de groep;
- Heb je zicht op je eigen schema’s, modi en coping en hoe dit kan interacteren binnen behandelrelatie en met de persoonlijkheidsdynamiek van de cliënt.
Doelgroep
Om toegelaten te worden tot deze cursus moet je beschikken over één van de volgende kwalificaties:
- BIG-registratie als GZ-psycholoog, psychotherapeut, klinisch psycholoog of psychiater, dan wel in opleiding daartoe;
- Gewoon lidmaatschap van een specialistische psychotherapievereniging, dan wel in opleiding daartoe;
- Orthopedagoog-generalist of Registerpsycholoog Kind en Jeugd NIP/SKJ, dan wel in opleiding daartoe;
Per cursusgroep mag een beperkt aantal masterpsychologen (niet in opleiding tot GZ-psycholoog of psychotherapeut) deelnemen. De hoofddocent beoordeelt voor de cursus of de masterpsycholoog voldoet aan de voorwaarden.
Verder geldt dat je werkzaam bent in de GGz op een plek waar je minimaal 12 uur per week cliëntengeboden werk verricht.
Accreditaties
Vst: 25 uur basiscursus
VGCt: 25 uur nascholing
FGzPT: 25 uur nascholing
Data, tijden
| Maandag 31-8-2026 | Bijeenkomst 1 | Op locatie Den Haag | 09.30 – 17.00 |
| Maandag 7-9-2026 | Bijeenkomst 2a | online | 09.00 – 12.00 |
| Maandag 14-9-2026 | Bijeenkomst 2b | online | 09.00 – 12.00 |
| Maandag 28-9-2026 | Bijeenkomst 3a | online | 09.00 – 12.00 |
| Maandag 5-10-2026 | Bijeenkomst 3b | online | 09.00 – 12.00 |
| Maandag 26-10-2026 | Bijeenkomst 4 | Op locatie Den Haag | 09.30 – 17.00 |
VERVOLGCURSUS CGT - Van Trauma naar Persoonlijkheid (VOORJAAR 2026)
Cursusnummer
2026-C-1
Startdatum
23-2-2026
Docent(en)
Iris Vrieling en Yvette Endert-Kilian
Duur
50 uur
Kosten:
1.850 euro
Vorm
Deze cursus is vormgegeven volgens blended richtlijnen van de VGCt, dit betekent dat de lessen zowel op locatie als online plaats vinden. De bijeenkomsten zijn innovatief ingericht waardoor je veel meer continu en verspreid over de weken bezig bent met de cursusstof en integratie van het geleerde in jouw dagelijkse werk vloeiender kan verlopen.
Indeling:
Het onderwijsprogramma bevat 8 thema’s. Het eerste en laatste thema wordt gegeven op locatie van de CvS Academy in Den Haag. Op deze manier wordt de verbinding in de groep en met de docenten goed gevormd bij de startdag en zorgvuldig afgerond op de laatste cursusdag. De tussenliggende zes thema’s worden online aangeboden.
Onderwijs:
Het online onderwijs voor deze thema’s is gedeeltelijk synchroon en gedeeltelijk asynchroon. Elke bijeenkomst wordt klassikaal (synchroon) gestart. Daarna ga je gedeeltelijk alleen én/of gedeeltelijk samen met een mede-cursist aan de slag (asynchroon). Er wordt waar mogelijk geoefend in jouw eigen praktijk met jouw eigen clientèle. Het thema wordt daarna weer afgesloten met een gezamenlijk moment (synchroon), waarbij vragen gesteld kunnen worden over de oefeningen en de opgedane ervaringen in het asynchrone onderwijs en in de eigen praktijk.
Inhoud
Traumatische gebeurtenissen overkomen iedereen, echter niet iedereen heeft (langdurig) last van de gevolgen hiervan. In deze cursus staan we enerzijds stil bij hoe trauma’s de persoonlijkheidsontwikkeling kunnen verstoren en zo tot persoonlijkheidsstoornissen kunnen leiden; en anderzijds bij hoe trauma en persoonlijkheid met elkaar verweven zijn en wat dat kan betekenen voor de behandeling en de behandelrelatie.
Deze vervolgcursus heeft als centrale focus het toepassen van het cognitief gedragstherapeutische proces, cognitief gedragstherapeutische diagnostiek en cognitief gedragstherapeutische techniek(en) bij PTSS en persoonlijkheidsstoornissen. Er wordt gewerkt met analyses uit de cognitieve gedragstherapie zoals de holistische theorie, de betekenis- en functie-analyse zoals je die hebt leren kennen in de basiscursus, maar nu specifiek gericht op deze complexe problematiek en doelgroep. Je krijgt kennis van de verschillende evidence-based vormen van behandeling die bij deze doelgroep wordt aangeboden, en we oefenen met enkele vormen hiervan.
Het lijkt misschien een open deur, maar niet alleen cliënten maar ook therapeuten maken ergens in hun leven traumatische gebeurtenissen mee. Deze kunnen meer of minder verwerkt zijn, voordat ze een behandelkamer instappen. Wat dit doet of kan doen met de therapeutische relatie en de dynamiek in de behandelkamer is een expliciet onderdeel van deze cursus.
In deze cursus wordt daarom eveneens ingegaan op het leren begrijpen van de therapeutische interactie vanuit de gedragstherapeutische analyses. Want de manier waarop je CGt diagnostiek en behandeling vormgeeft bij deze complexe problematiek wordt sterk gekleurd door de therapeutische relatie en jouw eigen traumasensitieve attitude. Oftewel, jouw professionele identiteit, jouw ervaringsdeskundigheid en de mate waarin jij de cliënt centraal kunt zetten.
Cursusmateriaal
Verplichte literatuur; deze dient de cursist zelf aan te schaffen voor aanvang van de cursus:
Stöfsel, M. (2020). Trauma en verwerkingstechnieken: Indicatiestelling bij traumabehandeling in de ggz. Springer Nature.
Sprey, A. (2017). Praktijkboek persoonlijkheidsstoornissen: DSM-5, diagnostiek, cognitieve gedragstherapie en therapeutische relatie. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Ingenhoven, T., Berghuis, H., Colijn, S., & Van, R. (2018). Handboek persoonlijkheidsstoornissen. Amsterdam: Boom uitgevers/De Tijdstroom.
Verder wordt per thema literatuur verschaft.
Literatuur in bezit of bekend verondersteld:
American Psychiatric Association (2014). Handboek voor de classificatie van psychische stoornissen DSM-5. [Diagnostic and statistical manual of mental disorders, fifth edition]. Amsterdam: Boom.
Korrelboom K., Broeke E. Ten. (2014) Geïntegreerde Cognitieve Gedragstherapie, Handboek voor Theorie en Praktijk. Bussum, Coutinho.
Ten Broeke, E., Korrelboom, K., Verbraak, M., & Meijer, S. (Eds.). (2021). Praktijkboek geïntegreerde cognitieve gedragstherapie: protocollaire behandelingen op maat. Uitgeverij Coutinho.
Keijsers, G. P. J., Minnen, A., Verbraak, M. J. P. M., Hoogduin, K., Hoogduin, K., & Emmelkamp, P. M. G. (2017). Protocollaire behandelingen voor volwassenen met psychische klachten. Deel 1. Boom Lemma.
Studiebelasting
De tijdsinvestering per bijeenkomst is circa 12 uur.
Toetsing
Tijdens de laatste les is de eindtoets in de vorm van een pitch voor de groep. Hierbij staat jouw leerproces centraal. Om je hierbij te ondersteunen word je na elk thema uitgenodigd om te reflecteren over het geleerde én jouw persoonlijke leerproces aan de hand van vragen die aansluiten bij behandelde leerstof. Als jij dit goed bijhoudt, dan vormen deze verslagen de basis van de eindtoets op de laatste lesdag. Op grond hiervan word je door beide docenten ter plekke beoordeeld met voldoende of onvoldoende op basis van de aanwezige kennis en de ontwikkeling van jou als professional.
Doel
Na afloop van deze cursus:
- Ben je bekend met de Zorgstandaard Psychotrauma- en stressorgerelateerde stoornissen en de Multidisciplinaire Richtlijn (MDR) Persoonlijkheidsstoornissen
- Heb je zicht op CGt-behandelvormen van verschillende CGt-generaties die evidence-based zijn voor PTSS en persoonlijkheidsstoornissen
- Ben je bekend met de leertheoretische achtergrond en diagnostiek van PTSS en persoonlijkheidsstoornissen
- Kun je op basis hiervan een behandelplan opstellen
- Kan jij adequate metingen op verschillende momenten gedurende het therapeutische proces inzetten op grond waarvan de effectiviteit van de ingezette behandeling gemonitord kan worden
- Beschik je over de nieuwste wetenschappelijke kennis en is bekend met de actuele wetenschappelijke discussies met betrekking tot PTSS en persoonlijkheidsstoornissen
- Weet je wat een traumasensitieve attitude omvat
- Heb je (meer) zicht op de eigen ervaringsdeskundigheid met betrekking tot traumatische ervaringen en persoonlijkheidsvalkuilen en is er meer kennis over en inzicht in hoe dit bijdraagt aan de therapeutische relatie in de behandelkamer.
- Kan de cursist de therapeutische relatie vanuit de leertheorie vormgeven
Doelgroep
- Je hebt een afgeronde academische opleiding in de (geestelijke)gezondheidszorg, of een hbo MSc titel met een artikel 14 Wet BIG registratie op het gebied van de (geestelijke)gezondheidszorg.
- Je hebt de Basiscursus Cognitieve gedragstherapie behaald zoals erkend door de VGCt.
Niveau
Post-academisch
Aanvangsniveau
Post-academisch
Speciale voorwaarden
–
Accreditaties
VGCt, 50 uur geaccrediteerd als vervolgcursus VGCt
Vst, in aanvraag
FGzPT, 30 punten nascholing
Data, tijden
Startdatum: 23-02-2026
Thema 1 | Op locatie | 23-02-2026 | 09.30 – 16.45 |
Thema 2 | Online | 02-03-2026 | 09.00 – 12.45 |
Online | 09-03-2026 | 09.00 – 12.00 | |
Thema 3 | Online | 23-03-2026 | 09.00 – 12.45 |
Online | 30-03-2026 | 09.00 – 12.00 | |
Thema 4 | Online | 13-04-2026 | 09.00 – 12.45 |
Online | 20-04-2026 | 09.00 – 12.00 | |
Thema 5 | Online | 11-05-2026 | 09.00 – 12.45 |
Online | 18-05-2026 | 09.00 – 12.00 | |
Thema 6 | Online | 01-06-2026 | 09.00 – 12.45 |
Online | 08-06-2026 | 09.00 – 12.00 | |
Thema 7 | Online | 15-06-2026 | 09.00 – 12.45 |
Online | 22-06-2026 | 09.00 – 12.00 | |
Thema 8 | Op locatie | 29-06-2026 | 09.30 – 16.45 |
Overige aanbod
SUPERVISIE EN COACHING
- Schematherapie (Online | 45 min | € 120,-)
- CGt (Online | 45 min | € 120,-)
- GZ-opleiding – Behandeling (Online | 45 min | € 120,-)
- KP-opleiding – Behandeling; Management (Online | 45 min | € 120,-)
- Supervisiepakket – Van Traumabehandeling naar Schematherapie (Online | 45 min | € 120,-)
- Dynamiek in de kamer – Van Jezelf naar de Cliënt ( 1 uur | € 100,-)
INTERVISIE EN TEAMBEGELEIDING
- Teamintervisie – Methode Stralend Falen; Roddelmethode; Stoelenmethode; Schematherapie (Online / Op locatie | 1 uur | € 120,-)
- Teambegeleiding – Deskundigheidsbevordering (Online / Op locatie | 1 uur | € 120,-)
- Teambegeleiding – Casuïstiekbespreking (Online / Op locatie | 1 uur | € 120,-)
- Teambegeleiding – Online indiceren en behandelen (Online | 1 uur | € 120,-)
- Teambegeleiding – Groepsdynamica en groepsprocessen (Online / Op locatie | 1 uur | € 120,-)
INCOMPANY
Vraag naar incompany mogelijkheden en maatwerk voor jouw organisatie!
Contact
Voor aanvragen van het overige aanbod, algemene vragen of informatie, neem vrijblijvend contact op via contact@centrumvoorschematherapie.nl. Wij zullen binnen 1 week reageren op jouw mail.
Belangrijke informatie
Hieronder vind je belangrijke informatie zoals de algemene voorwaarden en onze privacyverklaring.
Klachten
CvS Academy is een lerende organisatie, wat voor ons betekent dat we graag feedback ontvangen op onze dienstverlening. Als je suggesties of feedback hebt voor ons ter verbetering, dan zijn deze altijd welkom via jouw docent, of via contact@centrumvoorschematherapie.nl, t.a.v. aandachtsfunctionaris klachten.
Wanneer je niet tevreden bent over onze dienstverlening, in welke vorm dan ook, vragen we je dit bespreek te maken bij je docent. Mochten jullie er samen niet uit komen, dan kun je een officiële klacht indienen. De route van onze klachtenprocedure is als volgt:
- je vult ons klachtenformulier in via onderstaande knop;
- je ontvangt na indienen een ontvangstbevestiging;
- je klacht wordt in behandeling genomen door de aandachtsfunctionaris klachten van het Centrum voor Schematherapie. Je ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging en er wordt spoedig contact met je opgenomen om de je klacht te bespreken;
- binnen vier weken na indienen ontvangt van je een officiële inhoudelijke reactie op je klacht (mochten wij deze termijn niet halen, dan zullen we dit aan je laten weten).
Het kan zijn dat je het niet eens bent met de inhoudelijke afhandeling van je klacht, of je wil in contact komen met een onafhankelijke derde partij. In dit geval kun je terecht bij Arboned. Je kan dit aangeven bij onze aandachtsfunctionaris klachten, via contact@centrumvoorschematherapie.nl.
Een eventuele uitspraak van deze instantie in jouw klachtenprocedure is bindend voor alle partijen.
Je klacht wordt altijd vertrouwelijk behandeld. We bewaren klachten tot twee jaar na indiening in onze administratie.